Nissan Versa Forums banner

Klasa oleju do silnika HR16DE

22K views 34 replies 7 participants last post by  2016 Versa  
#1 ·
Znalazłem ten artykuł techniczny, szukając informacji o silniku mojego Versy z 2020 roku na stronie engine-specs.net.
Zgodnie z nim, zalecanym olejem jest 5W30.
Zgaduję, że 0W20 ma na celu spełnienie przepisów?
Czy użyłbyś 5W30?

Układ olejowy
Zużycie oleju, L/1000 km (qt. na mile)[/TD>
[TD]do 0,5 (1 qt. na 1200 mil)[/TD>
Zalecany olej silnikowy[/TD>
[TD]5W-30[/TD>
Typ oleju API[/TD>
[TD]–[/TD>
Pojemność oleju silnikowego (pojemność napełniania)[/TD>
[TD]3,0-4,5 l[/TD>
Interwał wymiany oleju, km (mile)[/TD>
[TD]5,000-10,000 (3,000-6,000)[/TD>
Ciśnienie oleju, kPa (bar, kg/cm 2, psi)[/TD>
[TD]Prędkość biegu jałowego: Więcej niż 60 (0,6, 0,61, 9)
2000 obr./min: Więcej niż 270 (2,7, 2,8, 39)[/TD>
Układ zapłonowy[/TD>
Świeca zapłonowa[/TD>
[TD]DENSO: FXE20HE-11[/TD>
Odstęp między elektrodami świecy zapłonowej[/TD>
[TD]1,1 mm (0,043 cala)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
 
#4 ·
Widziałem specyfikację 0W-20 z lat 2019 i 2020 w USA, ale mogą one nadal mieć inne zalecenia dotyczące lepkości dla innych krajów ze względu na różne standardy olejowe. Skłaniałbym się ku instrukcji obsługi lub korkowi wlewu niż do czegoś, co znalazłem w Internecie. Nie chodzi o to, że spowodowałoby to katastrofalną awarię silnika, jeśli użyjesz w nim 5W-30, ale wiem, że Nissan przechodzi przez proces i zaczyna modernizować swoją gamę silników, więc możliwe, że mogą wystąpić pewne drobne zmiany, w których 0W-20 jest lepszym wyborem dla nowszych silników.
 
#5 · (Edited)
Używam konwencjonalnego 10w40 w moim '16 Versa i robię to od czasu, gdy kupiłem go w '19. Instrukcja obsługi określa kilka różnych zadowalających klas w nim. Używałem 10w40 w '88 Fordzie Escort, który określał 5w30. Kiedy wycofałem Escorta, miał 518 000 mil, nigdy nie miał remontu i wciąż jeździł o własnych siłach. Myślę, że upewnienie się, że olej jest czysty/wymieniany w rozsądnym czasie, jest o wiele ważniejsze niż użyta waga oleju. Lata temu miałem palnik oleju, którego używałem jako samochodu roboczego do i z placów budowy, na których pracowałem. Doszło do tego, że zużywał/wyciekał około litra na każde 300-500 mil, więc przestałem w nim wymieniać olej. Nie tylko przestałem wymieniać w nim olej, ale zacząłem używać oleju, który spuszczałem z moich lepszych samochodów w czasie wymiany oleju, aby go uzupełnić. Kiedy sprzedałem samochód, minęło ponad 31 000 mil od ostatniej wymiany oleju. Sprzedałem go przyjacielowi, który właśnie się ożenił i potrzebował taniego transportu. Ujawniłem mu jego historię, kupił go za 250 dolarów i jeździł nim przez co najmniej kolejne 1-2 lata. Nie wiem, czy kiedykolwiek wymienił w nim olej, czy nie. Powodem, dla którego przestał nim jeździć, było to, że przeszli test emisji w tym obszarze, a katalizator został usunięty lata wcześniej.
 
#7 ·
Dla mnie to kwestia wygody i ceny. Używam tylko pełnego syntetyku.
Mój drugi pojazd zużywa 5,5 kwarty 5W30. Kupując dwa 5-galonowe pojemniki tego samego gatunku, zostawię 0,5 kwarty, jeśli będę potrzebował uzupełnienia.
 
#8 ·
Dla mnie to kwestia wygody i ceny. Używam tylko pełnego syntetyku.
Mój drugi pojazd używa 5,5 kwarty 5W30. Kupując dwa 5-galonowe pojemniki tego samego gatunku, zostawię 0,5 kwarty, jeśli będę potrzebował uzupełnienia.
Jak wiesz z mojego poprzedniego postu, pójdę wbrew producentom i bez wahania użyłbym w nim 5w30. Prawdopodobnie użyłbym w nim 10w40, ponieważ mam kilka skrzyń pod ręką.
 
#9 ·
Z instrukcji obsługi Versa Sedan z 2018 roku, strona 10-2:
"Zalecany jest oryginalny „Olej silnikowy Nissan 0W-20 SN”. ... Jako alternatywę dla tego zalecanego oleju można stosować konwencjonalny olej na bazie ropy naftowej SAE 10W-30, który spełnia wszystkie specyfikacje i wymagania niezbędne do utrzymania ograniczonej gwarancji na nowy pojazd."
Zatem jeśli według Nissana 10w30 jest dobrą alternatywą do stosowania zamiast 0w20, to tym bardziej 5w30.
 
#12 · (Edited)
WTF by uruchomił 10-40 w tym?!? Lata 80.
zakończyły się 21 lat temu...
Ja bym uruchomił i jeśli przejdziesz do www.bobistheoilguy.com, znajdziesz innych, którzy prawdopodobnie zrobiliby to samo. Używałem go w każdym samochodzie, który posiadałem, odkąd kupiłem swój pierwszy w 1977 roku. Nigdy nie miałem żadnych problemów z silnikiem związanych z olejem i nie widzę powodu, aby zmieniać to, co działało dla mnie przez prawie 4 i pół dekady i około 1 miliona mil. Jeden z moich silników zrobił 500 000, a co najmniej 3 inne, które miałem, zrobiły 200 000 i nadal działały dobrze, kiedy albo sprzedałem samochód, albo przestałem go używać z innych powodów. Obecnie mam 2 Fordy z ponad 200 000 mil, które były uruchamiane na 10w40 i każdy zużywa około litra między 5000-milowymi interwałami wymiany oleju. A tak przy okazji, lata 80. zakończyły się ponad 31 lat temu. Osobiście uważam, że nie mógłbym zostawić żadnego oleju w znanym dobrym silniku na 20 000 mil i dobrze spać w nocy. Te lekkie oleje mogą być w porządku, ale jedynym powodem, dla którego są zalecane w tym kraju, są standardy CAFE. Wiele z tych samych silników, których używamy tutaj w USA, jest używanych w innych krajach, a producent zaleca oleje o znacznie większej wadze. Instrukcja obsługi mojego Versa zawiera wykres różnych wag oleju, które można stosować w różnych temperaturach. 10w40 znajduje się na tym wykresie.
 
#11 ·
Myślę, że 20 000 mil to za dużo, szczególnie dla tego 4-cylindrowego silnika.

Z drugiej strony, robię 2500-3000 mil rocznie w każdym z 2 samochodów.

Kiedy jeździłem, robiłem 2 do 3 wymian oleju rocznie. Co 7500 mil pełny syntetyk w wolnossącym V8 z 2002 roku.
 
#14 ·
Próbowałem, ale nie znalazłem żadnych informacji na temat rodzaju(ów) oleju, które Nissan zaleca na całym świecie.
Stwierdziłem, że Nissan Canada zaleca 0W20.
Chciałbym wiedzieć, co zalecają w miejscach takich jak Bliski Wschód. Zawsze słyszałem, że w tych bardzo gorących klimatach używanie 10W40 lub 20W50 nie jest niczym niezwykłym.IDK.
 
#15 · (Edited)
Spójrz na stronę 10-7 instrukcji obsługi. Jest tam temat "lepkość oleju". Po przeczytaniu tego użyłbym takiego wykresu i zdecydował, jakiego oleju chcę użyć dla temperatur podczas tego interwału wymiany. Lepkość - Wybór odpowiedniej lepkości oleju - CIRCLE TRACK WAREHOUSE | PERFORMANCE RACING DISTRIBUTOR | AUTOMOTIVE PARTS Instrukcja obsługi mojego '16 z tym samym silnikiem 1.6L ma taki wykres wydrukowany, dlatego wiem, że mogę bezpiecznie używać 10w40. Olej silnikowy 0w20 jest przeznaczony do temperatur otoczenia do 95*F. Jeśli podczas interwału wymiany oleju temperatury miałyby się zbliżyć lub przekroczyć tę wartość, przynajmniej zwiększyłbym lepkość do Xw30.
 
#16 ·
Spójrz na stronę 10-7 instrukcji obsługi. Jest tam temat "lepkość oleju". Po przeczytaniu tego użyłbym wykresu takiego jak ten i zdecydował, jakiej lepkości oleju chcę użyć dla temperatur podczas tego interwału wymiany. Lepkość - Wybór odpowiedniej lepkości oleju - CIRCLE TRACK WAREHOUSE | PERFORMANCE RACING DISTRIBUTOR | AUTOMOTIVE PARTS Instrukcja obsługi mojego '16 z tym samym silnikiem 1.6L zawiera taki wykres, dlatego wiem, że mogę bezpiecznie używać 10w40. Olej silnikowy 0w20 jest przeznaczony do temperatur otoczenia do 95*F. Jeśli podczas interwału wymiany oleju temperatury miałyby być w pobliżu lub powyżej tej wartości, przynajmniej zwiększyłbym lepkość do Xw30.
lol! Jaką różnicę robi temperatura powietrza na zewnątrz, skoro, pomijając rozruch, Twój silnik zawsze pracuje w stałej temperaturze około 200 stopni? Proszę, oświeć mnie.....
 
#20 ·
Cóż, szukałem na forach/stronach internetowych różnych krajów.
Najwyraźniej w Dubaju i innych lokalizacjach na Bliskim Wschodzie ludzie używają 20W60 w swoich prywatnych samochodach. Po prostu nie mogłem znaleźć informacji, czy Versa jest tam sprzedawana i czy ten silnik jest używany.
Ich powodem jest letni upał.
 
#21 · (Edited)
Cóż, szukałem na forach/stronach internetowych różnych krajów.
Najwyraźniej w Dubaju i innych lokalizacjach na Bliskim Wschodzie ludzie używają 20W60 w swoich prywatnych samochodach. Po prostu nie mogłem znaleźć informacji, czy Versa jest tam sprzedawana i czy ten silnik jest używany.
Ich powodem jest letni upał.
Kiedy jeździłem na rowerach, używałem w nich 20w50. Pomyślałem, że silnik chłodzony powietrzem i temperatura otoczenia czasami w zakresie 105* po prostu dodały trochę więcej ochrony. Harley, którego miałem w latach 80., zalecał stosowanie prostej wagi 60 i to właśnie używałem.
 
#22 ·
Mówisz o ponad 30 latach temu, z silnikiem chłodzonym powietrzem.
Podobno dzisiejsze silniki mają mniejsze tolerancje.
Sprawdziłem dzisiaj instrukcję obsługi z 2020 roku. Wspomina tylko o oleju 0W20. Nie ma wykresu temperatury/lepkości oleju ani nie mówi, że można użyć innego gatunku oleju. Może w innych krajach?
 
#24 ·
Jest tam napisane, że użycie innego oleju niż 0W20 spowoduje utratę gwarancji.
Ostatnio wyciągnąłem instrukcję obsługi dla Versy 2020 online, wtedy zobaczyłem akapit o lepkości oleju na stronie 10-7. Sprawdziłem również, czy w instrukcji obsługi znajduje się wykres. Nie sugerowałem, że musisz używać 20w50 lub oleju o wadze 60, po prostu stwierdziłem, że to właśnie stosowałem w moich motocyklach. Korek wlewu oleju w mojej '16 Versa mówi 5w30, ale instrukcja obsługi ma wykres temperatury/wagi.
 
#27 · (Edited)
2016Versa,

Kim jest mtrasher16 i co ty/ona/on/inni mówicie? Dostajemy spam na tym forum?
Podejrzewam jakiegoś dzieciaka, który nie odróżnia d--y od dziury w ziemi. W innym wątku ktoś zapytał o problem z przełącznikiem świateł awaryjnych. Jego pomocna odpowiedź brzmiała "płyn do kierunkowskazów". Myślę, że powinien sprawdzić płyn do kierunkowskazów i zostawić techniczną rozmowę tym z nas, którzy starają się wnosić przydatne informacje.
 
#29 ·
Dzięki za radę. Zrobię to. Mam do dyspozycji 4,5 kwarty.
Mój drugi samochód, również japoński, potrzebuje 5,5 kwarty, jak mówi instrukcja.
To zajmie trochę czasu, zanim nastąpi wymiana oleju po 1200 milach docierania. Kupiłem go w styczniu i mam na nim 520 mil. Ostatnio nie jeżdżę dużo.
 
#30 ·
Po prostu używaj tego, co zaleca instrukcja i zmieniaj to w zalecanym odstępie czasu. To wszystko jest bardzo przemyślane. Ludzie uruchamiają te rzeczy z czymkolwiek chcą i cały czas przekraczają zalecane mile/czas. Powinno to wytrzymać, jeśli zastosujesz się do zaleceń.

Zdecydowanie nie czekałbym 20 tysięcy mil, zwłaszcza jeśli masz jeszcze jakąś gwarancję, z której możesz chcieć skorzystać. Poza gwarancją wysłałbym również próbkę do Blackstone, aby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. Rzucanie takich zaleceń dla wszystkich nie jest mądre, ponieważ sytuacja może być bardzo różna. Jedyne silniki Nissana, które nasz warsztat kiedykolwiek wymienił, były w pojazdach, które czekały tak długo i były całkowicie zamulone w środku.

Wysłane z mojego moto g fast za pomocą Tapatalk
 
#31 ·
Zgadzam się, tutti57.
Nadal będę używał 5W30. Wierzę, bez żadnych potwierdzających dowodów, że wezwanie do 0W20 wynika z przepisów.
Jeżdżę 4-5 tys. mil/rok. Teraz, gdy znowu mam 2 samochód, będzie to połowa tego na samochód. Pełny syntetyczny olej z corocznym OCI to to, co będę robił.
Nie widzę zalety posiadania analiz olejowych. Co robisz z tą informacją? To posiadanie rozwiązania problemu, który nie istnieje.
 
#32 ·
Laboratorium może powiedzieć Ci, czy możesz wydłużyć, czy skrócić interwały w oparciu o metale znalezione w próbce.

Mogą robić różne rzeczy. Mój sklep właśnie wysłał próbkę płynu przekładniowego w celu podejrzenia zanieczyszczenia.


Ich strona z najczęściej zadawanymi pytaniami jest świetna. Miło widzieć, że mają też poczucie humoru.

Wysłane z mojego moto g fast za pomocą Tapatalk
 
#33 ·
Ich FAQ są dobre.
Rozumiem teraz, co miałeś na myśli. Nie dotyczy mnie ze względu na małą ilość jazdy, którą wykonuję. Nawet gdy pracowałem, regularnie wymieniałem olej, nie robiłem wydłużonych - 10 000 mil lub więcej? - OCI.
 
#34 ·
Tylko szybka kontynuacja.
Wygląda na to, że ten silnik lubi 5w30. Działa ciszej, zarówno na biegu jałowym, jak i przy pełnym otwarciu przepustnicy. Moje zużycie paliwa nie spadło. Użyłem syntetycznego oleju Pennzoil, dla tych z was, którzy chcą wiedzieć.
Ten link dostarczy więcej potwierdzeń:
Specyfikacje silnika Nissan HR16
 
#35 ·
Szybka informacja.
Ten silnik wydaje się lubić 5w30. Działa ciszej, zarówno na biegu jałowym, jak i przy pełnym otwarciu przepustnicy. Moje zużycie paliwa nie ucierpiało. Użyłem syntetycznego Pennzoil, dla tych z was, którzy chcą wiedzieć.
Ten link dostarczy więcej potwierdzeń:
Specyfikacja silnika Nissan HR16
Dzięki za informację. Jak powiedziałem wcześniej w wątku, używałem konwencjonalnego 10w40. Ponieważ mój OCI wypadł tym razem jesienią i miałem w garażu trochę 10w30 Pennzoil Platinum, wlałem go na zimę. Pomyślałem również, że syntetyk może mieć więcej detergentów, które pomogą oczyścić wszelkie osady lakieru, które mogły pozostać po oleju konwencjonalnym. Następnym razem wrócę do mojego 10w40, ale mogę zacząć robić syntetyczną wymianę 10w30 co 4 lub 5 interwał. Z całym konwencjonalnym olejem, który mam w garażu, nie mogę po prostu pozwolić mu leżeć nieużywanym.