Nissan Versa Forums banner

Motorsteunen

834 views 16 replies 3 participants last post by  amc49  
#1 ·
Ik heb een Versa Note uit 2014 met 160.000 km. De motor begon heen en weer te schommelen alsof hij motorsteunen nodig had. Ik heb alle 3 de steunen vervangen en hij "springt" nog steeds als ik de versnelling inschakel en er treedt een vibratie op in het stuur. Ik heb een paar speciale steunen van Amazon gebruikt. Ze lijken niet anders te zijn dan de OEM-steunen.

#2 ·
Brandt het controlelampje van de motor?? Codes?? Misfire codes P0300 serie codes?? Zoekt uw scanner naar transmissiefoutcodes??

U heeft de CVT (automatische) transmissie, problemen met de transmissie voorafgaand hieraan??

Als u de auto in de parkeerstand laat staan en hem op ongeveer 3.000 tpm laat draaien, springt/trilt de motor dan?? Hoe zit het met neutraal??

Is dit springen/trillen alleen in Drive?? Hoe zit het met Reverse??

#3 ·
Geen codes en 200 mijl geleden een afstelling gedaan en de gemiddelde, middenklasse bobines en bougies gebruikt. Het springt meestal bij het achteruitrijden, het beweegt goed 1,5 inch, niet zozeer in de drive. En de vibratie lijkt subtiel te zijn bij het accelereren en cruisen. Het is meer merkbaar bij stationair draaien.

#4 ·
OK... gewoon hardop nadenken, hoor. U hebt alle steunen vervangen, inclusief de transmissiesteun. De motor springt of trilt niet als hij in de parkeerstand of neutraal staat wanneer u het toerental verhoogt.

De "sprong" is het meest uitgesproken wanneer u in de achteruitversnelling schakelt.

Hoe is de transmissie als u op het gaspedaal "stampt" bij het verlaten van een stoplicht?? Maakt de transmissie lawaai?? Langzaam accelereren?? Voelt het alsof hij slipt?? Heeft u de verversingsintervallen voor de CVT-vloeistof bijgehouden??

Maak op een lege parkeerplaats het stuurwiel helemaal naar rechts en maak een langzame cirkel, vreemde geluiden of problemen?? Herhaal dit voor links, iets van belang?? Ik wil gewoon een beschadigd CV-gewricht/vooras uitsluiten. Misschien de CV-gewrichtschoenen (beide uiteinden van de assen) inspecteren, scheuren/scheuren in het rubber??

Het is meer merkbaar bij stationair draaien als u in Drive staat?? maar niet merkbaar als u in de parkeerstand/neutraal staat??

#5 ·
Ja, het vervaagt als je het toerental verhoogt. Ik dacht dat het misschien een vacuümgerelateerd probleem was en nee, ik heb het onderhoud voor de cvt verwaarloosd. Weet je, je hebt het genoemd, het voelt inderdaad alsof het af en toe slipt en een "geklapper" bij het vertragen, slechts af en toe. Ik zal er vanavond ook naar kijken in verband met de hoezen. Ook als je geparkeerd staat en je voet op de rem hebt, verandert de vibratie niet totdat je een klein beetje gas geeft.

#6 ·
Er zitten "balansasen" in de motor die trillingen zouden moeten dempen. Ik probeer te bepalen of dit meer een motorprobleem of een transmissieprobleem is.

Op basis van je laatste bericht neig ik ernaar dat dit een transmissieprobleem is. Ik wil de CVT nog niet veroordelen.

Hoeveel mijlen heeft de auto?? En hoeveel CVT-vloeistofwissels kun je je herinneren te hebben gedaan??

Dit is een vereenvoudigde uitleg, maar als je het gaspedaal intrapt, werkt de koppelomvormer in de transmissie als een soort pomp en start het proces van het pompen van de automatische transmissievloeistof in het systeem om de auto te laten rijden.

Automatische transmissies zijn mijn zwakke plek. Ik heb slechts aan een paar oudere "band" automaten gewerkt. Ik heb voornamelijk aan auto's met handgeschakelde versnellingsbakken gewerkt. Misschien moet ik me wenden tot andere posters die meer bekend zijn met de werking van een CVT-transmissie. Ik weet dat er één man op dit forum is die zijn CVT aan het reviseren is.

#7 ·
Hmm interessant, een beetje in hetzelfde schuitje. Ik heb mijn hele leven aan Honda's en oude Dodges gewerkt. Ik geloof ook dat we rond de 168.000 mijl zitten. Ik heb het persoonlijk nog niet gedaan. Ik heb de spullen, de dealer zei dat het 2 maanden geleden volledig onderhouden was toen het gekocht werd. Dat was uh 30,40 duizend geleden. Maar hoe zit het met. Het schokken, ik had geluk en kocht een slechte steun? Ik kan de kosten dragen en een ander merk kopen als je goede aanbevelingen hebt. Ik zal het onderhouden, zodat ik weet dat het goed is en het gemakkelijker is om bij te houden. Ik laat je weten of het iets verandert voor de vibratie.

#8 ·
Persoonlijk heb ik altijd Anchor Mounts gebruikt. Ik heb er goede ervaringen mee gehad.

Het zou geen kwaad kunnen om de mounts te inspecteren, maar ik kan moeilijk geloven dat een mount direct na installatie zou falen. Ik denk dat het mogelijk is, maar het lijkt onwaarschijnlijk.

OK... dus je hebt de auto gebruikt gekocht met 100K+ op de teller, correct?? Zo ja, dan is het echt moeilijk om te weten hoe de vorige eigenaar de CVT heeft behandeld.

#9 ·
Persoonlijk heb ik altijd Anchor Mounts gebruikt. Ik heb er goede ervaringen mee.

Het zou geen kwaad kunnen om de mounts te inspecteren, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een mount direct na installatie zou falen. Ik denk dat het mogelijk is, maar het lijkt onwaarschijnlijk.

OK... dus je hebt de auto gebruikt gekocht met 100K+ op de teller, correct?? Zo ja, dan is het echt moeilijk om te weten hoe de vorige eigenaar de CVT heeft behandeld.
Update * Ik heb de cvt onderhouden. De vloeistof was absoluut verschrikkelijk. Rook een beetje verbrand, maar ik heb erger meegemaakt. Dus wat is je mening hierover? Ik ga ermee rijden en nog een spoeling doen en de filter vervangen, ik bedoel, het zou geen kwaad kunnen, toch? De trilling is er nog steeds, maar het rijdt zoveel beter.

#11 ·
Een beetje laat met de reactie, maar ik kwam erachter dat ik de motorsteunen te vast had aangedraaid, waardoor ze hun “werk” niet konden doen, zeg maar. Ik heb mijn momentsleutel opnieuw gekalibreerd. En opnieuw begonnen en opnieuw aangedraaid, schoongemaakt, verdomd veel tijd genomen en me niet gehaast zoals ik deed en geen trillingen, geen sprongen, loopt beter dan toen ik hem kocht! DANK U MENSEN VOOR DE KENNIS, IK WAARDEER HET ZEER

#14 ·
Uh, je kunt steunen niet overbelasten om ze te laten rammelen. Ze zijn zo gemaakt dat ze zelfs bij veel meer dan de aanhaalwaarde nog vrij werken. Je KUNT echter slordig zijn en er een in het gat plaatsen, zodat een verlenging van de steun iets kan aanraken en dat zal zeker

Amazon-steunen rammelen meestal, zo niet nu, dan later, ze zijn ALLEMAAL Chinees en de slechtste van de slechtste. Anchor is een van de slechte bedrijven, ze zijn allemaal eigendom van een Chinees consortium dat verschillende merknamen bedenkt om je te laten denken dat het verschillende bedrijven zijn. Anchor, DEA, Westar, NAPA en anderen behoren allemaal tot die groep en het gebruikte rubber is het vreselijkste op aarde voor steunen. Toen ik honderden onderdelen terugbracht, brachten die merken ze terug en ik heb persoonlijk talloze anderen afgewezen die nieuwe dempingsvloeistof in de dozen lekten. Alleen al bij Ford Focus-auto's lieten ze ze nieuw uit de doos trillen om je gezicht eraf te schudden, en fysieke breuk overal op de kaart, van een paar dagen voordat ze uit elkaar vielen tot een jaar en heel gebruikelijk. Ze zouden de bovenste blaasafdekking en de impactplaat eruit blazen en die plaat was 1/8" dik en ongeveer 4 inch in diameter en hij valt recht in de riemloop om de motor te verscheuren. Ik heb een hekel aan Anchor sinds mijn eerste slechte, die erger schudde dan de 'slechte' in '88.

Er zitten geen balansassen in de Versa HR- of MR-motoren, alleen de grotere zoals 2.5 hebben ze. De kleinere motoren hebben niet genoeg interne ruimte om ze te hebben.
Nou ja, kerel, deed precies hetzelfde in precies dezelfde volgorde als voorheen en de problemen zijn verdwenen, zelfs beter dan voorheen, dus oké, misschien niet overbelast, misschien had ik de motor een beetje aangepast waardoor er een trilling ontstond. Misschien ben ik een retard en heb ik het de eerste keer niet goed gedaan, ik heb geen vast antwoord, maar ik weet wat ik heb gedaan, het werkte misschien helpt het iemand, ik weet het niet, maar hey, gerepareerd is gerepareerd, toch? 👌

#13 ·
Oh, en in een ATX draait de oliepomp te allen tijde, de achterste snuit van de converter of een aparte aandrijfas draaien hem, direct aangedreven door de krukas. De transmissie zal kapot gaan net als een motor zonder oliepomp die altijd draait. Je hebt een paar honderd onderdelen die draaien, zelfs in parkeren en neutraal.

#17 ·
CVT is veel eenvoudiger dan de ouderwetse ATX en waarom Nissan ze wil. Niet alleen het vervangingsgeld, maar ook omdat ze misschien 300 onderdelen minder hebben dan de normale, dus een grote winst. Dan vertel je het publiek hoe geweldig en magisch ze zijn en ze ZIJN fantastisch als ze goed werken. Dan, als ze het niet doen, is iedereen er zo bang voor dat ze letterlijk alles vertrouwen wat erover wordt gezegd. Ze verkopen ze in één keer in zijn geheel, omdat niemand begrijpt hoe ze werken. Als de nieuwe gemodificeerde helix CVT's ooit worden gemaakt, zullen ze iedereen voor een verrassing stellen.